Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Teljesítményértékelési tréning tematikája

ter-beszelgetes.jpg

Teljesítményértékelés tréning, vagy  teljesítményértékelési coaching

Céges tréning, amelyet online is (Zoom-on) készséggel tartunk. 

 

Ez a tréningünk is a fejlesztési igény meghatározásával kezdődik.

A)
Az egyik jellemző indulási helyzet, hogy partnerünknél még nincs működő teljesítményértékelési rendszer. Ilyenkor először facilitátorok vagyunk. Azzal kezdünk, hogy ügyfelünk menedzsmentjét a teljesítményértékelési rendszer felépítésében (is) segítjük. A tréningen facilitálásunk segítségével a menedzsment tagjai felépítik saját cégük teljesítményértékelési rendszerét. Abban segítjük a menedzsmentet, hogy a cég, a harmonikus mutatószám-rendszerében (Balanced Scorecard, BSC) rögzített célokat át tudja fordítani teljesítményértékelési rendszerre. Mi van, ha még nincs a cégnek BSC-je? Semmi gond. Ha megbízónknak még nincs balanced scorecardja, akkor - nulladik lépésként - azzal kezdünk. Kérdezünk, sokat kérdezünk, ütköztetünk, priorizáltatunk, ellentmondásokat szűrünk ki, és cégmérettől függően a nap vagy a második, harmadik nap végére "kész" a harmonikus mutatószám rendszer. Ezzel azt építjük fel, hogy mit, miért és hogyan mérjen a cég. A cég után következnek a divíziók, területek, kisebb szervezeti egységek céljai. Végül azokat lebontjuk az egyének szintjére. Az eredmény egy minden lényeges munkakörre kiterjedő, egy 50-fős cég esetén például 22 egyedi, "személyes műszerfal". Az egyéni, munkakör-specifikus műszerfalak lámpái, kijelzői, potméterei, műszerei mérik az ilyen-olyan munkakörben dolgozó kollégák teljesítményét. Legyen az művezető vagy esztergályos, mérik a HR-vezető, vagy éppen a raktáros, az egyetemi oktató, a kamion sofőr és az ügyvezető, - bárki - teljesítményét.

B)
A másik lehetséges indulási helyzet, hogy már van, valamilyen teljesítményértékelési rendszer, csak még meg kell tanulni annak a használatát. Az is lehet, hogy a teljesítményértékelés még friss, ropogós. Az is lehet, hogy van teljesítményértékelés a cégnél, csak a rendszer kiegészítésre kerül. Például a rendszerbe bekerül a "360-fokos" értékelés (amely ugye szinte soha nem 360-fokos). Ilyenkor a 360-fokos (180-fokos) értékelést meg kell tanítani az érintetteknek. Vagy. Mind a vezetőknek, mind a nem vezető értékelőknek meg kell tanítani a teljesítményértékelő beszélgetés lefolytatását. A legtöbb vezető soha nem tanulta, hogy hogyan kell egy teljesítményértékelési beszélgetést lefolytatni. Az ösztönös teljesítményértékelési beszélgetés (neuropszichológiai okokból) törvényszerűen azt a sémát követi, ahogyan az értékelőt gyerekkorában a szülei, az óvonéni (!) és meghatározó tanárai értékelték (!) és, ahogyan az adott értékelőt értékelik a saját vezetői.

C)
Gyakori helyzet, hogy a vezetők soha nem tanulták, hogy hogyan adjanak JÓL visszajelzés(eke)t a munkatársaiknak. Ha ez a fejlesztési szükséglet, ezt is megtanítjuk.

D) 

A legtöbb felsővezető nem tanulta, hogy fejlesztő beszélgetést hogyan folytasson le. Ennek megfelelően vagy el sem kezdi, vagy a kudarcok után feladja. Vagy ha csinálja, nem biztos, hogy nagyon jól végzi. Amikor partnereinknél megkérdezzük, hogy náluk mik a fejlesztési beszélgetés kérdései .... Igen. Az arcokon ott az "upppsz". 

Hány lean-ben dolgozó cégnél tudja a tegnap még munkásként dolgozó, ma már műszakvezető vagy művezető, hogy mit kérdezzen? Honnan tudhatná? Pláne, honnan az ördögből tudná, hogy HOGYAN. Ő szakmunkás, jól végezte a munkáját és megkérték, hogy legyen frontvonalbeli vezető. De nem tanulta a teljesítményértékelés nüanszait...

Képzés híján a közép-, és frontvonalbeli vezetés nem tudja átvinni a kaizen-t a gyakorlatba. Képzés nélkül a cégkultúrába nem kerül be a folyamatos fejlesztés. A szokásokat nem alakítja át semmi.
A tréningen sok gyakorlással alaposan felkészítjük a vezető(ke)t arra, hogy mit, miért, milyen sorrendben és hogyan kérdezzenek, mire figyeljenek, hogy a fejlesztő beszélgetés fejlesztő legyen. Az "autodidaktán" bonyolított fejlesztési beszélgetés eredménye nem ritkán perpatvar, konfliktus, felmondás, soft szabotázs... 

Tréningünkön a résztvevő megtanulja, hogy mi a teljesítményértékelés, hogy miért végezzük és megtanul teljesítményértékelést végezni, azon belül fejlesztő beszélgetést is lefolytatni, mivel a fejlesztő beszélgetés a vezető (gyakran NAPI) feladata! A teljesítményértékelés nem csak évi 1, azaz 1 értékelőbeszélgetés. A jó teljesítményértékelésnek akár évi cirka 220 vagy több fejlesztési beszélgetés is része! Mielőtt elrémülne az olvasó, egy-egy fejlesztő beszélgetés ideje lehet 13 másodperc, 30 mp., vagy 3 perc.

 

Mi vár Önre a teljesítményértékelési tréningen?
A tréning edzésmunka. Megtanulja, majd gyakorolja a teljesítményértékelési beszélgetést, és/vagy visszajelzést, és/vagy fejlesztő dialógust. Mindemellett 

  • a résztvevő megtanulja a "TÉR" kommunikációját
  • a résztvevő a lehető legnagyobb számú TÉR-beszélgetést folytat le a tréningen
  • a gyakorlások között lesz olyan beszélgetés, amit videóra veszünk, a résztvevő minden hibát javítva újra és újra gyakorol
  • a résztvevő elsajátítja az adott cégnél használt teljesítményértékelés adminisztrációját

A tréninget olyan vezetőknek, vezetőségeknek, cégeknek javasoljuk, akik:

  • tudják, hogy amit nem mérünk, az nincs
  • akik tudják, hogy a beosztott kollégák nem gondolatolvasók, meg kell mondani az embereknek, hogy mit várunk tőlük
  • szeretnének serkentő teljesítményértékelési rendszert működtetni
  • a képzésektől elvárják a munkatársak fejlődését
  • eredményes és költséghatékony juttatási rendszert akarnak

Ha Ön vezetőként vagy HR-szakembereként dolgozik, tréningünket különlegesen hasznosnak fogja találni.  

 

 

motivacio-3131.jpgKétnapos, teljesítményértékelés tréning tematika példa jelleggel 

A lenti tematika példa. Csak lehetséges tematika, hiszen minden cég más. Nincs két azonos teljesítményértékelési rendszer, ugyanakkor a teljesítményértékelési beszélgetés, a visszajelzés, a fejlesztési beszélgetés során szükséges kompetenciák azonosak. 

1. napi teljesítményértékelés tréning délelőtt

  • Mi a teljesítményértékelés
  • Miért hasznos a teljesítményértékelés 
  • Mi történik, ha nincs teljesítményértékelés
  • A teljesítményértékelés, mint az igazán ösztönző menedzsment eszköz
  • A cég stratégiai terve
  • Az ún. balanced scorecard
  • A cég stratégiai céljainak alábontása a kisebb szervezeti egységek szintjére
  • A cég stratégiai céljainak lebontása az egyén felé

Ebéd

1. napi teljesítményértékelés  tréning délután 

  • Lépésről lépésre felépítjük az Önök cégénél használandó teljesítményértékelési rendszert

 

 

2. napi teljesítményértékelés tréning délelőtt  

  • A teljesítményértékelési beszélgetésre történő felkészülés 
  • A teljesítményértékelési beszélgetés többszöri gyakorlása 
  • Gyakorlás, javítás, gyakorlás, javítás, a résztvevő folyamatosan helyzetgyakorlatokban vitézkedik
  • Az egyik beszélgetés (opcionális!) videón rögzítésre kerül
  • A videót - a résztvevő beleegyezése esetén - visszanézzük, értékeljük
  • A tanúsítvány érdekében vizsgázók esetén a tréning végén is készül videó 
  • A videót az érintett törli vagy magának átmásolhatja (haza viheti) 
  • Minden résztvevő többször gyakorolja a teljesítményértékelő beszélgetést
  • Gyakoroljuk azt is, amikor a résztvevő a teljesítményértékelésen értékelt kolléga

Ebéd

2. napi teljesítményértékelés tréning délután

  • Visszajelzés
  • Én-közlés
  • Érzelmi önmenedzsment 
  • Önismeret és én-tudatosság a visszajelzésben
  • Saját szubjektivitásunk szelidítése
  • A visszajelzések többszöri gyakorlása
  • A fejlesztő beszélgetés
  • A dialógus
  • A fejlesztő beszélgetés kérdései, a gyakorlás teszi a mestert
  • A Gemba-séta kérdései és azok gyakorlása
  • A Toyota-kata kérdései és azok gyakorlása
  • Az A3 kérdései és azok gyakorlása
  • Opcionális vizsga, a sikeresen vizsgázók tanúsítványt szereznek

 

Kérdéseit készséggel válaszoljuk meg: info@mediacomm.hu vagy +36209342760.

Céges képzések esetén a helyszín és időpont: megrendelőnkkel egyeztetjük

A céges képzések díja: 
Az időpont és igény függvényében adunk árajánlatot

Tananyag: Minden ügyfelünk minőségi tananyagot kap.

Hogyan öltözzek? Résztvevőink többsége kényelmesen, elegánsan, de nem túl formálisan öltözik ("smart casual").

A képzés nyelve: vállalati programjainkat készséggel tartjuk angolul. 

Jelentkezés: A jelentkezési lap a word dokumentum értelemszerű kitöltése után e-mailben (info@mediacomm.hu) visszaküldhető. Az elfogadott jelentkezéseket visszaigazoljuk, kiküldjük az ún. előlegbekérő-levelet, annak kiegyenlítésekor kerül kiállításra a számla.  

Opcionális vizsga és tanúsítvány
A képzések végén, azoknak, akik szívesen tesztelik tudásukat, azoknak nem kötelező jelleggel (opcionális) vizsgalehetőséget biztosítunk. A sikeres vizsgázók tanúsítványt szereznek. 

A képzés eredményességének mérése céges programok esetében (jellemzően) a következők szerint történik
Vagy a képzés első napja második moduljában vagy a tréninget megelőző képzési igény felmérésekor tartjuk azon viszonyítási alap (benchmark) gyakorlatot, amely az induláskori készségszintet méri. 
A képzés utolsó blokkjában kerül sor a zárógyakorlatra, amely zárógyakorlatot (igény szerint vizsgagyakorlatot) videóról visszanézzük. A tréningcélként kijelölt szempontok alapján pontozzák egymást a résztvevők - ismét 1-10-ig skálázott normál eloszlásgörbén - így mérjük az induló képesti fejlődést a fejlesztési célként rögzített kompetenciák mentén. 

Mit kell hozni a tréningre? Semmit. Minden résztvevőnk minőségi tananyagot kap, a képzéshez szükséges tárgyi feltételeket (projektor, számítógép) céges képzés esetén is készséggel biztosítjuk.

Az oktatás mikor kezdődik és mikor ér véget?
Egyeztetjük, jellemzően az oktatás 8.45-kor kezdődik, és 16:45-ig tart. 

Ebéd, étkezés
Egyeztetjük. Jellemzően a céges képzés során során ebédet, a szünetekben frissítőket, kávét biztosítunk. Nem budapesti résztvevők esetén a bentlakás szállásdíja és a vacsora költsége a megrendelőt terheli.

Létszám
Céges programjaink javasolt létszáma "minél kevesebb". A céges program lehet az ügyfél telephelyén is, projektort, flipchartot, írásvetítőt, laptopot viszünk/biztosítunk.

További információval készséggel állunk rendelkezésre: info@mediacomm.hu vagy +36209342760